Трагајући за начинима на које је могуће
-померити мотивацију ученика са школске оцене,
-подстаћи радозналост у сваком ученику,
-открити да и без муке има науке,
-открити истраживачки дух у сваком детету,
ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ „РУЂЕР БОШКОВИЋ“ ОРГАНИЗУЈЕ
XIII СМОТРУ ИСТРАЖИВАЧКИХ РАДОВА
УЧЕНИКА БЕОГРАДСКИХ ОСНОВНИХ ШКОЛА И ГИМНАЗИЈА
НЕ ВЕРУЈ НА РЕЧ, УВЕРИ СЕ САМ
Из области :
БИОЛОГИЈА
ХЕМИЈА
ФИЗИКА
ИСТОРИЈА
ГЕОГРАФИЈА
Рад треба да има форму експерименталног или теренског рада.
Организатору се доставља снимак експеримента, видео или фото запис тренског истраживања, а аутори могу да се определе и за извођење експеримента на самој Смотри.
Аутори достављају и Power Point презентацију.
Пријава за Смотру треба да садржи: назив истраживачког рада, име и презиме ученика, назив школе, разред и име ментора.
Пријаве се достављају до 1. 10. 2017.године на адресу:
Основна школа „Руђер Бошковић“, Кнеза Вишеслава 17, 11000 Београд
Email: gordana.petkovic@boskovic.edu.rs
Рок за предају радова (искључиво у електронској форми) је 1.11. 2017.године.
Финале Смотре одржаће се 18.11. 2017. године. Сви ученици чији радови уђу у финале Смотре биће награђени књигама, а двоје насјуспешнијих финалиста очекује одлазак у истрживачки летњи камп и лаптоп.
Смернице за израду радова, детаље организације Смотре, као и радове са претходних смотри можете пронаћи на сајту школе www.оsboskovic.edu.rs.
Истраживачки рад треба да садржи следећу структуру рада:
1.наслов рада
2.резиме
3.увод
4.листу симбола ( по потреби )
5.материјал и методику рада
6.резултате истраживања и дискусију
7. закључак и
8.литературу
1. Наслов рада
Наслов рада је потврђена или модификована радна формулација постављеног питања за научно истраживање. У сваком наслову битно је истаћи тежиште истраживања.Наслов мора бити кратак, јасан и атрактиван.Испод наслова рада пишу се имена аутора, разред и школа, и пуно име и презиме ментора.
2. Резиме
Резиме је сажето приказивање садржине из читавог рада.
У резимеу се приказује :
-сврха и циљ истраживања, односно испитивања;
-примењена метода рада;
-остварени резултати испитивања,
-битни закључци:
Кључне речи: У продужетку текста резимеа наводе се кључне речи.Треба навести пет до шест речи које репрезентују рад.
3. Увод
Уводом треба обухватити: подручје истраживања, податке других аутора који су послужили за сопствена истраживања или су били предмет проверавања; циљ истраживања, односно питања на која ће рад, односно аутор/аутори одговорити.
Битан део увода представља и преглед ранијих радова. На тај начин се идеја рада и циљ истраживања повезују са оним што је раније рађено, како би читаоцу било јасно на чему се даље изграђује истраживачко сазнање.
4. Материјал и метод рада
Преко овог поглавља приказује се материјал који је обрађиван, критеријуми који су узети у обзир приликом избора материјала итд.
Посебно треба приказати методику рада тако да читалац мора да се упозна како је аутор радио истраживање.
То значи да треба предочити све појединости о коришћеним инструментима, апаратима, прибору, као и поступцима испитивања, тако да други истраживачи могу поновити све описане поступке и добити сличне или индентичне резултате.
5. Резултати истраживања и дискусија
Састоји се у приказу добијених резултата. Резултати се могу приказати графиконом, табелом, дијаграмом, сликом и сл. Уз резултате обавезно навести обрауложење приказаног са истицањем најважнијих резултата.
У тексту треба навести број изведених огледа, третираних узорака, величине анкетиране групе и сл., јер то сведочи о његовој веродостојности и поновљивости, односно о поузданости резултата.
У дискусији треба истаћи да ли се добијени резултатати, као и општа разматрања проблема, слажу или не слажу са ранијим резултатима, мишљењима или ставовима других аутора.
Резултати истраживања могу бити слични или различити. У случају да су запажене или утврђене веће разлике, неопходно је истаћи у чему се састоје.
На тај начин ће бити обавештени и други заинтересовани истраживачи, те ће им се скренути пажња на потешкоће на које могу наићи, да их на време одклоне.
6. Закључак
Аутор/аутори потврђује исправност примењених метода, истиче важност добијених резултата истраживања и указује на могућност даљег истраживачког рада на истом проблему. Закључак треба да је концизан, језгровит и прецизан.
Не треба да прелази десети део обима целокупног рада.
7.Литература
Начин се наведе литература је:
1. Аутор, А. А., Аутор А. Б. и Аутор, А. Ц., Наслов књиге, Град издавача: Назив издавача, година издања, стр. m-n (ако је на енглеском, онда уместо стр. треба латиницом pp.)
2. Аутор, А. и Аутор, Б., Име часописа број свеске, почетна-завршна страна рада (година)
3. Wang, R. T., Classic Physiques, New York: Addison-Wesley, 1997, pp. 212-213
4. Smith, C. D., and Jones, E. F., Phys. Rev. Lett. 35, 123-127 (1993)
Када наводите неку интернет презентацију као извор, наведите је посебно. Наведите тачан линк ка локацији са које сте преузели садржај, а не као адресу основне странице.(www.google.com, naprimer).
Пожељно је користити аутентично писмо и језик за одговарајуће литературне изворе, (рачунарска техника то омогућује) или извршити транскрипцију. На пример, руски литературни извор треба писати ћирилично руским писмом.
ПРИМЕРИ РАДОВА КОЈИ ЗАДОВОЉАВАЈУ ПОТРЕБНУ СТРУКТУРУ: