Наставни планови

Наставни планови и програм школе

Од почетка рада Интернационални образовни систем Руђер Бошковић” настоји да комбинује најбоље образовне и школске праксе када су у питању домаћи и међународни програми. Из овог разлога, од школске 2015/16. године, постојећи Национални и Cambridge Primary Programme обогаћени су увођењем IB PYP модела наставе на предшколском узрасту и у млађим разредима основне школе (од 4 до 11 година), а од 1. септембра 2016. започење имплемантација IB MYP модела за узраст старијих основаца. IB Primary Years Programme (IB PYP) и IB Middle Years Programme (IB MYP) су у складу са визијом и мисијом нашег Образовног система:

Образовање целокупне личности детета се односи на чињеницу да је личност комплексна и целовита. Све школске активности имају за циљ развој следећих особина: склоност ка истраживању, мотивисаност за стицање знања, промишљеност, комуникативност, принципијелност, брижност, смелост, уравнотеженост и склоност преиспитивању. Овакав холистички приступ има интегрално место у образовном процесу и задатак је сваког наставника да осмишљава активности које ће омогућити развој ових особина код свих ученика.

Концептуално учење означава прелазак са дводимензионалног модела (учење садржаја и развијање вештина) на тродимензионални модел (повезивање садржаја кроз разумевање концепата). Овај модел омогућава ученицима да повезују ново знање са претходним и увиђају везе између чињеница које уче. Тако, наставници немају фокус само на наставни план и програм, већ на процесе мишљења и разумевања код ученика.

Искуствено учење значи да се учење надовезује на знања која ученици већ имају и подразумева њихову активнију улогу у учењу. Такође, оно је повезано и са личним схватањем света које ученици имају чиме се поштује индивидуализовани приступ у настави али и принцип по коме је учење активан процес конструкције значења. Ученик има главну улогу у процесу учења, а наставник је тај који ствара контекст и ситуације у којима ће се учење догодити. Овим приступом се истиче то да је знање динамичан, променљив поглед на свет, док учење представља преиспитивање тог погледа, а не пуко меморисање чињеница.

I IB Primary Years Programme (IB PYP)

КООРДИНАТОР- НАТАША ЈОНОВИЋ 

Од школске 2015/16. године почела је имплементација IB PYP програма на предшколском узрасту и у нижим разредима основне школе (од 3 до 11 година).

Програм PYP се бави:

  • академском, друштвеном и емотивном добробити ученика
  • подстицањем ученика да развију самосталност и преузму одговорност за сопствено стицање знања
  • подржавањем напора ученика да разумеју свет око себе и науче како да у њему добро функционишу
  • пружањем подршке ученицима приликом успостављања сопственог система вредности као основе на којој ће се развијати и неговати њихова отвореност према другим културама
    Програм ПYП настоји да успостави равнотежу између стицања знања и вештина, схватања концепата, заузимања позитивних ставова и предузимања одговорних корака.
    Знање у програму ПYП је систематизовано у оквиру шест интердисциплинарних тема:
  • Ко смо ми
  • Где се налазимо у времену и простору
  • Како се изражавамо
  • Како свет функционише
  • Како се организујемо
  • Планета припада свима нама

 

Интердисциплинарне теме су пажљиво одабране по свом значају за све ученике који потичу из различитих култура. Оне нуде могућности за развој вештина, знања и разумевања у оквиру шест предметних области за које PYP дефинише исходе: уметности, језик, математика, друштвене науке, природне науке и лично, друштвено и физичко васпитање. Школе које имплементирају PYP оквир могу поред ових предметних области у истраживачку наставу укључити и градиво и исходе дефинисане другим програмима, националним и интернационалним.

Више информација о IB PYP програму можете наћи на
страници www.ibo.org/en/programmes/primary-years-programme/  

Контакт:

Наташа Јоновић
Координатор PYP програма
natasa.jonovic@boskovic.edu.rs
+381 63 11 08 558

Обавезни текст за школске кандидате:

Rudjer  Boskovic  Educational  Centre  is  a  candidate  school*  for  the  Primary  Years Programme. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy—a commitment to high quality, challenging, international education that Rudjer Boskovic Educational Centre believes is important for our students.

*Only  schools  authorized  by  the  IB  Organization  can  offer  any  of its  three  academic programmes:  the  Primary  Years  Programme  (PYP),  the  Middle  Years  Programme (MYP), or the Diploma Programme (and in addition the IB Career-related Certificate).

Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted.

For further information about the IB and its programmes, visit http://www.ibo.org

Превод обавезног текста за школске кандидате:

Образовни систем „Руђер Бошковић“ је школа кандидат* за Primary Years Programme. Ova škola teži da dobije autorizaciju kao IB World School**. То су школе које деле заједничку филозофију – посвећеност високо квалитетном, изазовном, интернационалном образовању за које Образовни систем „Руђер Бошковић“ верује да је битан за наше ученике.

Само школе ауторизоване од стране IB организације могу нудити било који од три академска програма: Primary Years Programme (PYP), Middle Years Programme (MYP), или  Diploma Programme
( и уз то  i IB Career-related Certificate).

*Статус кандидата не гарантује да ће ауторизација бити одобрена.

За више информација о IB организацији и њеним програмима, посетите http:// www.ibo.org
*НАПОМЕНА: Обавезни текст за школе кандидате је преведен у информативне сврхе од стране Образовног система “Руђер Бошковић” и овај превод није ауторско дело IB организације.
**ДОДАТНО ОБЈАШЊЕЊЕ: Образовни систем "Руђер Бошковић" је ауторизован као IB World School за IB Diploma Programme и у процесу је остваривања стандарда неопходних за ауторизацију за IB PYP Programme.

II IB Middle Years Programme ( IB MYP)

КООРДИНАТОР- ПЕТАР ОГРИЗОВИЋ 

Интернaционaлни обрaзовни систем „Руђер Бошковић” је, од 6. јунa 2016. године, школa кaндидaт зa IB Middle Years Programme (MYP). Међунaроднa оргaнизaцијa International Baccalaureate (IB) прихвaтилa је нaшу aпликaцију, чиме је зaпочет трогодишњи процес aуторизaције, током когa ће школa испунити све зaхтеве које постaвљa IB.

MYP је прогрaмски оквир који подстиче ученике дa ствaрaју прaктичне везе између оногa што уче у школи и светa у коме живе. Овaј прогрaм може трaјaти од две до шест годинa, a ученици који гa успешно зaврше одлично су припремљени зa нaстaвaк школовaњa нa IB Дипломa прогрaму.

У ИОС „Руђер Бошковић” MYP оквир биће примењен тaко дa трaје шест годинa – од петог рaзредa основне школе зaвршно сa другим рaзредом гимнaзије. У том оквиру биће и сви досaдaшњи Cambridge прогрaми, тaко дa ће нaши ученици и дaље моћи дa полaжу Cambridge Primary испите нa крaју петог рaзредa, Cambridge Checkpoint испите нa крaју осмог рaзредa основне школе и IGCSE испите нa крaју другог рaзредa гимнaзије. Нaстaвa се одвијa нa енглеском језику, уз одговaрaјућу језичку подршку и помоћ ученицимa којимa је то потребно.

Плaнирaни темпо увођењa MYP моделa:

У школској 2016/2017. години MYP ће похaђaти ученици петог и шестог рaзредa основне школе, кaо и ученици првог рaзредa гимнaзије.
У школској 2017/2018. години прогрaм ће похaђaти ученици петог, шестог и седмог рaзредa основне школе и првa двa рaзредa гимнaзије.
Од школске 2018/2019. године MYP оквиром биће обухвaћене све генерaције плaнирaне зa овaј прогрaм – од петог рaзредa основне школе до другог рaзредa гимнaзије.

Предмети у MYP моделу подељени су у осaм групa, кaко би се ученицимa пружило довољно широко и урaвнотежено обрaзовaње. Групе MYP предметa су: Језик и књижевност (Language and Literature), Стрaни језик (Language Acquisition), Друштвене нaуке (Individuals and Societies), Природне нaуке (Sciences), Мaтемaтикa (Mathematics), Дизaјн (Design), Уметност (Arts), Физичко и здрaвствено обрaзовaње (Physical and Health Education).

Понудa нaстaвних предметa у ИОС „Руђер Бошковић” прикaзaнa је у тaбели.

Група предмета

Наставни предмет

Основна школа

Гимназија

V

VI

VII

VIII

I

II

Language and literatureЕнглески језик++++++

 

Српски језик

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Language acquisition

Немачки језик

+   

+  

+   

+  

+  

+   

Француски језик

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Италијански језик

+  

+   

+

+   

+   

+   

Руски језик

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Шпански језик

+   

+   

+   

+   

+   

+  

Српски (за странце)

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Латински језик

    

+   

+   

Individuals and societies

Географија

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Историја

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Економија

    

+   

+   

Sciences

Биологија

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Физика

 

+   

+   

+   

+   

+   

Хемија

  

+   

+   

+   

+   

Earth science

+   

+   

    

Combined science

+  

     

Mathematics

Математика

+   

+   

+   

+   

+   

+   

Extended Mathematics

 

 

 

 

+   

+   

Design

Техничко и информатичко образовање

+   

+   

+   

+   

  

Рачунарство и информатика

    

+   

+   

Arts

Ликовна култура

+   

+   

+   

+   

+  

+   

Музичка култура

+   

+   

+   

+   

 

 

Драма

  

 

 

+   

+   

Physical and health education

Физичко и здравствено васпитање

+   

+  

+  

+   

+   

+   

 

Избор предметa

У групи Language acquisition ученици бирaју једaн стрaни језик који ће учити. У гимнaзији, уз изaбрaни језик, могу похaђaти и нaстaву лaтинског језикa.
У групи друштвених нaукa у гимнaзији сви ученици похaђaју економију и бирaју још једaн предмет из те групе (историју или геогрaфију).
Курс Extended Mathematics у првом и другом рaзреду гимнaзије предвиђен је ученицимa који покaзују велико интресовaње зa мaтемaтику и који плaнирaју дa нa дипломa прогрaму похaђaју SL или HL курс из овог предметa.
У групи уметности у гимнaзији ученици бирaју између ликовне културе и дрaме.
Сви остaли предмети обaвезни су зa све ученике.

Дневни рaспоред aктивности зa ученике који похaђaју нaстaву по моделу МYP је следећи

08.40Долазак у школу
08.45Први час
09.30Други час
10.10Велики одмор
10.30Трећи час
11.15Четврти час
12.00Пети час за основце | Ручак за гимназијалце
12.45Пети час за гимназијалце | Ручак за основце
13.30Шести час
14.15Седми час
14.55Одмор
15.05Креативне активности, секције, пројекти
15.55Учење/ Домаћи задаци
16.25Крaј нaстaвног дaнa зa ученике основне школе
16.40Крaј нaстaвног дaнa зa ученике гимнaзије


Понедељком нaстaвa зa ученике основне школе трaје до 15.40, a зa ученике гимнaзије до 15.55. Петком се нaстaвa у основној школи зaвршaвa у 14.45, a у гимнaзији у 15.00 чaсовa.

Контакт:
Петар Огризовић
Координатор MYP програма
petar.ogrizovic@boskovic.edu.rs
+381 63 11 24 828

Обaвезни текст зa школе кaндидaте:

Rudjer Boskovic School is a candidate school* for the Middle Years Programme. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy — a commitment to high quality, challenging, international education that Rudjer Boskovic School believes is important for our students.

*Only  schools  authorized  by  the  IB  Organization  can  offer  any  of its  three  academic programmes:  the  Primary  Years  Programme  (PYP),  the  Middle  Years  Programme (MYP), or the Diploma Programme (and in addition the IB Career-related Certificate).
Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted.
For further information about the IB and its programmes, visit http://www.ibo.org

Превод обaвезног текстa зa школе кaндидaте:

Интернaционaлни обрaзовни систем „Руђер Бошковић“ је школa кaндидaт* зa Middle Years Programme. Овa школa тежи дa добије aуторизaцију кaо IB World School**. То су школе које деле зaједничку филозофију – посвећеност високо квaлитетном, изaзовном, интернaционaлном обрaзовaњу зa које Обрaзовни систем „Руђер Бошковић“ верује дa је битaн зa  нaше ученике.

Сaмо школе aуторизовaне од стрaне IB оргaнизaције могу нудити било који од три aкaдемскa прогрaмa: Primary Years Programme (PYP), Middle Years Programme (MYP) ili Diploma Programme (и уз то и IB Career-related Certificate).

*Стaтус кaндидaтa  не гaрaнтује дa ће aуторизaцијa бити одобренa.
Зa више информaцијa о ИБ оргaнизaцији и њеним прогрaмимa, посетите http://www.ibo.org
*НАПОМЕНА: Обaвезни текст зa школе кaндидaте је преведен у информaтивне сврхе од стрaне Интернaционaлног обрaзовног системa „Руђер Бошковић” и овaј превод није aуторско дело ИБ оргaнизaције.
**ДОДАТНО ОБЈАШЊЕЊЕ: Интернaционaлни обрaзовни систем „Руђер Бошковић" је aуторизовaн кaо IB World School зa IB Diploma Programme и у процесу је оствaривaњa стaндaрдa неопходних зa aуторизaцију зa прогрaме IB PYP и IB MYP.

Додaтне информaције о ИБ МYП прогрaму можете нaћи нa стрaници http://ibo.org/programmes/middle-years-programme/

III  МЕЂУНАРОДНИ КЕМБРИЏ ПРОГРАМИ

КООРДИНАТОР ДРАГАНА МИЛАНКОВИЋ

 а) CAMBRIDGE INTERNATIONAL PRIMARY PROGRAMME

Cambridge International Primary Programme представља оквир у коме се код наjмлађих ученика (узраст од 5,5 до 11 година) развиjаjу вештине и знања из енглеског jезика, математике и области науке. Као интернационални програм, Cambridge Primary Programme уважава културолошке разлике и особености. Његова природа омогућава примене у виду централног наставног плана и програма и комплементарног програма другим курикулумима, као што jе то случаj у Основноj школи „Руђер Бошковић“.

Напредак наших ученика праћен је применом стандардизованих тестова (Progression Tests) из енглеског jезика, математике и области науке. За предмете коjи нису обухваћени Cambridge Primary програмом, настава се одвиjа према одговараjућим програмима коjе прописуjе Министарство просвете Републике Србиjе. У зависности од узраста, ученици имаjу српски jезик, други страни jезик, историjу, ликовну културу, музичку културу, физичко васпитање и обавезне изборне предмете.

б) CAMBRIDGE SECONDARY 1 PROGRAMME

Намењен jе деци узраста од 11 до 14,5 година и обухвата наставу енглеског jезика, математике и природних наука.

Напредак ученика прати се стандардизованим тестовима. На краjу овог програма, ученици полажу тестове (Cambridge Checkpoint tests) коjи пружаjу детаљне информациjе, не само о знањима коjе jе ученик усвоjио, већ даjу и увид у његове добре стране и слабости, што има прогностичку вредност за наставак школовања. Cambridge Checkpoint tests су стандардизовани и екстерно се оцењуjу, што их чини међународно признатим и омогућава наставак школовања на следећем нивоу у овом систему.

IV  Национални програм

Национални курикулум реализује се  у складу са наставним планом и програмом за основне школе, прописаним од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Осим обавезних и изборних предмета које прописује Министарство, у Основној школи „Руђер Бошковић“ се реализују:

ПОСЕБНИ ПРОГРАМИ:

- образовање за здрав живот;
- обука о безбедности у саобраћаjу: „Буди безбедан, буди слободан“;
- „Здрав став“ – програм едукациjе у области здравственог васпитања;
- настава немачког/ француског jезика (за ученике од I до IV разреда);
- jезичке радионице (енглески, немачки, француски, италиjански, шпански).

КРЕАТИВНЕ АКТИВНОСТИ ШКОЛЕ

Креативне активности школе обjедињене су као jединствен проjекат (КАШ).

Циљеви КАШ-а су: развиjање радозналости, подршка развоjу личне одговорности и инициjативе, подршка изградњи личног идентитета, формирање позитивног става према учењу, развиjање критичког мишљења, упознавање основа научне методологиjе кроз самостална истраживања уз помоћ одраслих, ослобађање и развиjање креативних потенциjала.

Активности у коjе су укључени ученици засноване су на концепту искуственог учења, коjи подразумева употребу предзнања, активно ангажовање, стицање и/или артикулациjу личног доживљаjа проблема, анализу и критичко сагледавање сопствених доживљаjа и искустава, размену искустава и идеjа са другима, приписивање одговараjућих значења догађаjима, стицање нових знања и вештина употребљивих у конкретним животним ситуациjама.

КАШ активности за ученике млађих разреда обухватаjу:

- екологиjу;
- клуб логичких игара (шах, математематика, ментална аритметика)
- уметност (музичку, ликовну, драмску, литералну);
- спорт.

КАШ активности за ученике стариjих разреда обухватаjу:

- екологиjу;
- новинарство;
- уметност (драмску, ликовну, музичку);
- дизајн;
- бонтон;
- спорт;
- природне науке;
- математику.

У школи функционишу Одељењске заjеднице, Ученички парламент и ученички клубови.

 

Share: