Недеља од 13. до 17. 10. 2014. године била је посвећена безбедности деце на интернету.Низом активности ученици 6. разреда су били у прилици да стекну
практична и функционална знања како да се понашају безбедније док се налазе на интернету, као и да провере своје идеје и размишљања на ову тему.
Програм је завршен интерактивним квизом знања у оквиру ког су ученици проверили колико се безбедно понашају на интернету, као и колико су научили
о томе током ове недеље.
На почетку је психолог школе организовала уводну радионицу на тему дигиталне писмености. Кроз ову радионицу ученици су били у прилици да сазнају све важне иформације
о томе како да свој боравак у виртуелној реалности учине што безбеднијим, које податке не треба да откривају никоме, шта је сајбер насиље, које све садржаје могу да користе и деле са другима.
Током недеље, на часу српског језика ученици су говорили о позитивној комуникацији на интернету, начину писменог опхођења и речнику који користе у оваквом виду комуникације.
На часу информатике тема је била адекватност сарджаја, начини препознавања и анализе прикладног онлајн садржаја и указивање на начине како се могу препознати неприкладни садржаји,
могући угрожавајући сајтови и сл. На грађанском васпитању ученици су се бавили разним облицима вршњачког насиља који се могу јавити и појавити приликом комуникације и дружења на
друштвеним мрежама, као и у свакодневној комуникацији и дружењу уживо и преузимању личне одговорности у овим ситуацијама.
Циљ овог програма је био да освестимо код ученика чињеницу да не постоји суштинска разлика између њиховог функционисања у реалности и у виртуелном свету и да су њихова репутација,
имиџ и понашање одраз њихове јединствене личности, да не постоје две личности – једна у реалном, а друга у виртуленом свету, и да виртуелни свет демистификујемо и учинимо реалнијим.
Имајући у виду године у којима се налазе и свим привлачним, а потенцијално опасним или угрожавајућим садржајима и ситуацијама којима могу бити изложени у виртуелном свету, где је простор са више избора,
а мање контроле, желели смо да их усмеримо како да сами препознају опасности којима могу бити изложени и да их сами спрече доношењем паметних одлука.
На крају програма су ученици имали прилике да попуњавају евалуациони лист у оквиру ког су оценили успешност сваког дела програма и поделили са нама шта су све ново научили и шта ће све даље
примењивати у свом понашању док се налазе на интернету. Резултати анкете показују следеће:
Тема средња оцена 6/1 средња оцена 6/2
Дигитална писменост 3,92 5
Позитивна комуникација на интернету 3,5 5
Сајбер насиље 3,6 5
Прикладан онлајн садржај 3,75 5
Најважније што су научили у току ове недеље, а што ће у будућности примењивати приликом свог боравка на интернету јесте: