Образовање: професор разредне наставе, Учитељски факултет Универзитета у Београду
Коаутор приручника:
- Водич за унапређење рада наставника и школа, Реформски образовани кругови (2005);
- Водич за унапређивање образовне инклузивне праксе, Фондација за отворено друштво, Београд (2007);
- Кључна знања из прошлости у наставним предметима Свет око нас и Природа и друштво као основа за учење историје, ЗВКОВ (2010);
- Водич за наставничко удруживање, Центар за образовне политке, Фондација за отворено друштво, СУРС, (2013).
Аутор чланака:
-Тимски до успеха, Просветни преглед ( 2009);
-Допринос Савеза учитеља Републике Србије увођењу инклузивног образовања у Србији, Учитељ ( 2010);
-Професионални развој учитеља, Просветни преглед ( 2011);
-Реализација наставе у одељењу са ученицима који напредују по индивидуалном образовном плану, Учитељ ( 2012).
Коаутор чланка:
-Процена капацитета и потреба учитеља за развој инклузивног образовања, Зборник радова „Инклузија у предшколској установи и основној школи“, Институт за педагошка истраживања и Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Сремска Митровица (2011).
Члан редакције:
-Лексикон стваралаца у предуниверзитетском образовању, ИК Klett, Београд, 2016.
Рецензент и евалуатор уџбеника:
-ИК Драганић, Београд, ИК Хол-нет, Панчево, ИК Klett, Београд.
Аутор акредитованих програма стручног усавршавања:
-Креирањем индивидуалних образовних планова до инклузивне праксе (2009/2010–2013/2014);
-Васпитни рад и индивидуални васпитни план, (2012/2013–2015/2016);
-Како дисциплиновати наше ученике ? (2016/2017 - 2017/2018);
-Унапређивање наставне праксе кроз размену професионалних искустава – Сабор учитеља Србије (2009/2010–2013/2014);
-Стручне трибине, СУРС (2009/2010–2013/2014).
Реализатор акредитованих програма:
-Примена образовних стандарда за крај 3. разреда, ЗВКОВ (2003);
-Деца са посебним потребама у вртићу и школи, група Мост (2004-2006);
-Родна равноправност у мојој општини, Завод за равноправност полова Војводине (2005);
-Примена образовних стандарда за први циклус образовања, ЗВКОВ (2011);
-Инклузивно образовање и индивидуални образовни план, Министарство просвете (2011);
-Подршка унапређивању образовно-васпитног рада и осавремењавању методологије рада у основној школи – Зимски сусрети учитеља, (2009/10 - 2013/14);
-Инклузивно образовање и подршка ученицима из осетљивих група, ЦОП, 2014.
Пројекти:
-Инклузија – од праксе ка политици, Фондација за отворено друштво, СУРС, ЦИП, Save the children, МПНТР РС (2005–2009);
-Најинклузивнија школа, супервизор, Фондација за отворено друштво (2008- 2009);
-Моја школа, школа без насиља, УНИЦЕФ (2009–2010);
-Подршка имплементацији Закона о основама система образовања и васпитања, СУРС (2009)
-Индекс за инклузију, ЗВКОВ (2009–2010);
-Процена капацитета и потреба учитеља за развој инклузивног образовања, ЗВКОВ, Фонд за отворено друштво, (2010);
-Стратегија за смањење сиромаштва, консултант, Влада Републике Србије (2010);
-Карика која недостаје, ментор, Центар за интерактивну педагогију (2010–2011);
-Сви у школу, будућност за све, коаутор пројекта, МПНТР РС, ДИЛС, СУРС, ЦИП, ЦОП и ФОС (2011);
-Правилник о ближим условима за утврђивање права на индивидуални план, његову примену и вредновање, члан Радне групе МПНТР РС (2010–2011);
-Кључне компретенције – фокус на наставу природних наука, најновији трендови у образовању, Kulturkontakt, Austria (2011);
-Пружање унапређених услуга на локалном нивоу, ДИЛС, МПНТР РС (2010–2012);
-Унапређивање транзиције ученика са тешкоћама у развоју у оквиру образованог система, Ministry of Education, Finland, Helsinki (2012);
-Инклузија и посебне образовне потребе, British Council ( 2014);
-Повећање доступности и квалитета образовања кроз припрему индивидуализованог приступа детету/ученику – Инклузивно образовање и Индивидуални образовни план, руководилац тима (2014–2015);
-ИПА11 Подршка развоју људског капитала и истраживању: опште образовање и развој људског капитала – Развионица, тренер, МПНТР (2014–2015);
-Игре без граница у школском дворишту, аутор, УПАД (2008-2016).
Интернационални сертификати:
Enhancing Professional Development of Education Practitioners and Teaching/Learning practices, Centre for Educational Policy Studies, 2006,
Transforming Global Rights into Action, Inclusion Europe, Prague, 2010,
Personal development, prevention of discrimination and violence, Pestalozzi Programme, Council of Europe, Strsbourg, France, 2013,
Inclusive schools – Foundation of a Socially Just Society, NEPC, 2014;
Доношење јавних политика, међународни тренер, Nacional Democratic Instiute, USA, 2014.
Ангажовање у стручном друштву:
председник Надзорног одбора Савеза учитеља Републике Србије (2006–2010);
саветник Управног одбора Савеза учитеља Републике Србије (2010–2014)
Признања и награде:
Најбољи наставник, град Панчево, 2008;
Најбољи едукатор Србије 2016, удружење Живојин Мишић, Београд.
gordana.josimov@boskovic.edu.rs