Psiholog, pedagog, bibliotekar
Pedagoško psihološka služba
Pedagoško psihološku službu Gimnazije „Ruđer Bošković“ čine školski psiholog i pedagog. Primarni cilj rada PP službe ogleda se u pružanju prave podrške i obezbeđivanju adekvatnih uslova za rast i razvoj učenika.
- Ukoliko imate problema sa učenjem, motivacijom, pamćenjem i zaboravljanjem školskog gradiva, savetujemo Vam da se obratite školskom pedagogu i psihologu. Oni će Vam pokazati kako se uspešno uči, kako da organizujete svoje vreme i obaveze, kako da kreativno i aktivno učite i osmislite gradivo, kako da razvijete želju i motivaciju za učenjem, kako da razvijete i usavršite sposobnost logičkog zaključivanja…
- Ukoliko imate emocionalnih problema, osećaj da Vas niko ne razume i da nigde ne pripadate i potreban Vam je savet kako da izađete iz toga, ukoliko Vam je potrebna osoba od poverenja koja će pokazati zainteresovanost i razumevanje za Vaš problem, na pravom ste mestu. Stručni saradnici škole pomoćiće Vam da razumete prirodu problema sa kojim se nosite, da prihvatite sebe i razumete promene sa kojima se susrećete tokom sazrevanja i odrastanja.
- Ukoliko imate nedoumica u pogledu Vašeg daljeg školovanja i usavršavanja, izbora budućeg zanimanja, obratite se za pomoć pedagoško psihološkoj službi. Praćenje profesionalnog razvoja učenika sastavni je deo redovnih aktivnosti pedagoga i psihologa škole. Stručnom procenom stepena Vaše informisanosti, motivacije, profesionalnih interesovanja i kompentencija, karakteristika ličnosti, zajedničkim naporima pokušaćemo da dođemo do optimalnih opcija za Vaše dalje obrazovanje.
- Ukoliko ste roditelj i ne uspevate da se izborite sa pubertetskim krizama Vašeg deteta, niste sigurni u vaspitni model koji primenjujete u porodici, nemate adekvatnih rešenja za loše ocene Vašeg deteta, njegovo buntovno ponašanje, česte i nagle promene njegovog raspoloženja, obratite se za pomoć školskom psihologu i pedagogu.
- Pored svakodnevnog savetodavnog rada sa učenicima, nastavnicima i roditeljima, školski pedagog i psiholog, angažovani su kao članovi školskih timova i kao koordinatori školskih projekata. Stručna služba uključena je u realizaciju projekta “Škola bez nasilja”, deo su tima za samovrednovanje i vrednovanje rada škole kao i tima za školsko razvojno planiranje. Školski pedagog i psiholog, deo su tima za zaštitu učenika od zlostavljanja i zanemarivanja dece, koordiniraju radom timova učenika angažovanih u okviru različitih humanitarnih aktivnosti. Pedagoško-psihološka služba Gimnazije “Ruđer Bošković”, već više godina sarađuje sa Istraživačkom stanicom Petnica i Regionalnim centrom za talente, Kancelarijom za mlade i drugim brojnim nevladinim organizacijama, ustanovama kulture, visokoškolskim ustanovama i naučnim institucijama u zemlji i inostranstvu.
Stručni saradnik-bibliotekar škole
O profesionalnoj orjentaciji…
Kao i sve druge lepe stvari u životu, I školovanje u „Ruđeru“ ima svoj kraj. Mlad čovek se neminovno suoči sa pitanjem, kuda dalje?
Da bi naši đaci što bolje izmerili i odvagali kakav dalji profesionalni izbor da naprave, zaposleni u školi od samog početka gimnazijskog obrazovanja postepeno pomažu učenicima u donošenju te važne odluke.
U školi radi Tim za profesionalnu orjentaciju, koji čine Uroš Veličković (pedagog), Dragana Milovanović (psiholog) i Jana Kovačević (Savetnik za studije u inostranstvu).
Oni rade na polju profesionalnog informisanja, kroz prezentacije fakulteta i institucija i profesionalnog savetovanja, putem intervjua koji vode psiholog i pedagog, testiranja testom profesionalnih izbora i zadavanje baterije testova koja govori o intelektualnim i motivacionim potencijalima ličnosti. Po potrebi se uključuju predmetni profesori iz oblasti za koje učenik pokazuje interesovanje.
Pre svega, učenici se prate kroz svakodnevno školsko postignuće, pomaže im se da unaprede znanja iz oblasti za koje pokazuju interesovanje i- ili talenat, spremaju se za takmičenja, upućuju se u Centar za talente i Naučno-istraživačku stanicu Petnica, afirmišu se kroz učešća u školskim projektima, kao i u projektima čiji su pokretači domaće i međunarodne institucije i organizacije.
Učenici imaju mogućnost da dobiju raznoliku podršku za studiranje u inostranstvu. Dobra osnova za to je pohađanje internacionalnih programa ( Cambridge IGCSE; IB Diploma program). Škola je interni centar Cambridge English language assessment, što omogućava učenicima da steknu i znanje i zvanje iz oblasti Engleskog jezika koje je često nužan preduslov za nastavak školovanja u inostranstvu. Zainteresovanim đacima se pruža pomoć u procesu apliciranja na inostrane univerzitete.
Školska biblioteka
Školska biblioteka Obrazovnog sistema“ Ruđer Bošković“
Si hortum in bibliotheca habes, deerit nihil.
Biblioteka sadrži nešto više od 8000 naslova. Pored školske lektire, na policama se može naći stručna literatura, novi romani i časopisi za decu i nastavnike. Tu su i kapitalne edicije brojnih izdavačkih kuća i naslovi iz svih prirodnih i društvenih nauka i umetnosti. Biblioteka poseduje značajan broj knjiga na engleskom jeziku, za sve uzraste, a takođe i knjige na ruskom, italijanskom, španskom, francuskom i nemačkom jeziku.
Biblioteka saradjuje sa Vukovom zadužbinom , Srpskom književnom zadrugom, izdavačkim kućama, fakultetima . U njoj se održavaju književni susreti, posete, izložbe, javni časovi.
Na inicijativu učeničkog parlamenta biblioteka je pokrenula akciju: Pokloni knjigu, obraduj selo Bibliotekar škole je profesor latinskog jezika, Milena Pavlović.